El jefe del Ejecutivo autonómico, Alberto Núñez Feijóo, anunció que las dos cajas de ahorro gallegas -Caixa Galicia y Caixanova- abrirán un proceso oficial de contactos para negociar una fusión "viable y posible" que permita que Galicia "permanecer" en el mapa financiero español. En una declaración institucional, que pronunció 20 minutos después de lo previsto, Feijóo aseguró que el presidente de Caixanova, Julio Fernández Gayoso, y el director general de Caixa Galicia, José Luis Méndez, ratificaron por escrito este acuerdo que deberá ser sometido a los respectivos consejos de administración "antes del 5 o 6 de abril".
El portavoz del BNG en el Congreso de los Diputados, Francisco Jorquera, reclamó al Banco de España y su gobernador, Miguel Ángel Fernández Ordóñez, que ponga encima de la mesa "propuestas viables" para una fusión de las cajas gallegas -Caixanova y Caixa Galicia-, que debe ser "paritaria y equilibrada". Asimismo, observó que en el diálogo abierto prevalece "la preservación de intereses individuales" y advirtió de que los directivos de los entes crediticios "no pueden decidir solos" en este proceso.
En rueda de prensa en Santiago de Compostela, el parlamentario nacionalista avisó al órgano regulador estatal de que no trate de "hacer que hace" en el diálogo abierto entre los agentes implicados para resolver el futuro financiero gallego y que, detrás de esa actitud, "esconda su postura favorable a la absorción" de las cajas gallegas. "Mucho nos tememos que quiera poner propuestas que no son viables para inviabilizar la fusión y preparar el terreno para la absorción de nuestras entidades", reflexionó Francisco Jorquera, quien reclamó al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que "lidere" el proceso y utilice los artículos de la Ley de Cajas no recurridos ante el Tribunal Constitucional como "herramienta" para definir el futuro de las cajas.
Preguntado por sus sospechas al respecto del Banco de España y tras aclarar que su respuesta la daba en clave de opinión personal, Francisco Jorquera puso encima de la mesa "hasta qué punto el Banco de España es un instrumento del Gobierno central o éste del Banco de España". A este respecto, argumentó que el gobernador de este órgano regulado "se dedica más tiempo a dictar" qué políticas económicas al respecto de la crisis se deben implementar que a "preservar el sector financiero" y lamentó que "poco a poco, por desgracia, se constata" que el Ejecutivo de Zapatero sigue "los pasos marcados" por Ordóñez.
Sobre el proceso de diálogo, Jorquera incidió en que el futuro de las cajas "no lo pueden decidir los altos directivos", que "son empleados" y que "parece más estar preocupados por preservar su 'statu quo' personal y por el futuro financiero del país". Así, y frente a esta postura, reiteró que la solución a los entes crediticios pasa por una "fusión paritaria, equilibrada al 50 por ciento, que sitúe en un segundo plano los intereses de equipos directivos y lobbys locales".
En cuanto al presidente de la Xunta, le reclamó que "lidere el proceso y no actúe como un mero espectador", al tiempo que recordó a Feijóo que los "poderes públicos representan el país". Así, urgió utilizar los instrumentos de los que dispone para que "la última palabra la tengan los gallegos". Sobre este punto, recalcó que hay preceptos de la Ley de Cajas de Galicia, aprobada "por una amplia mayoría", que no están recurridos en asuntos como "las incompatibilidades en función de edad", que relevaría en el cargo al actual presidente de Caixanova, Julio Fernández Gayoso, "o por ser cargo político". "Feijóo tiene instrumentos y tiene que liderar el proceso", aseveró.
Al margen del mandatario autonómico, también se dirigió al presidente del Gobierno central, al que le exigió que reciba a Feijóo para "desbloquear" el recurso a la normativa ratificada por la Cámara autonómica el pasado mes de diciembre con los votos del PP y del BNG. En esta línea, demandó a Zapatero que "escuche la voz de los gallegos y del Congreso de los Diputados", que aprobó con la oposición del PSdeG y la diputada de UPyD una iniciativa que exige al Estado retirar la normativa gallega del Tribunal Constitucional.
Caixa Galicia y Caixanova inician la semana con contactos entre todas las partes
Las dos cajas gallegas -Caixa Galicia y Caixanova- retomaron las conversaciones, que no cesaron a lo largo de un fin de semana de intensos contactos, para explorar la posibilidad de una fusión entre ambas, según confirmaron a Europa Press fuentes de las entidades. En las conversaciones participan, además de miembros de las cúpulas de las dos cajas, todas las partes involucradas en el proceso: el Banco de España, el Gobierno gallego y responsables del Ejecutivo estatal, explicaron las mismas fuentes.
Las entidades gallegas deberán decidir esta semana, con fecha límite el miércoles, su futuro, que pasa bien por una fusión interna bien por abordar, por separado, una integración con cajas de otras comunidades a través de un sistema institucional de protección (SIP). Las conversaciones, reactivadas con intensidad hace una semana por el apremio de Xunta y Banco de España, no derivaron aún en ningún acuerdo.
De este modo, Caixa Galicia reiteró su disposición a iniciar negociaciones formalmente para trabajar en una fusión con la caja que preside Julio Fernández Gayoso; mientras que Caixanova accedió a estudiar la viabilidad de tal operación, para lo que calcula un coste, según fuentes próximas, mayor al estimado en la auditoría de KPMG para la Xunta, que preveía pedir 1.190 millones de euros del Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB).
La decisión deberá conocerse en los próximos días, pues el plazo fijado por el Banco de España es el último día del mes, para cuando -coincidiendo con el momento en que requerirá a las cajas que tengan aprobadas las cuentas auditadas de 2009- quiere tener el diseño del futuro mapa financiero español.
Rueda avisa de que los plazos para cerrar la fusión de las cajas son "cortos" y reclama al PSOE "que deje de boicotear"
El conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, Alfonso Rueda, avisó de que los plazos para definir el futuro financiero de Galicia y cerrar una posible fusión entre sus dos cajas -Caixa Galicia y Caixanova- son "cortos" por lo que demandó al PSOE "que deje de boicotear". "Aún está a tiempo de sumarse, pero si no tendrá que explicar su postura", advirtió. En declaraciones a los medios, antes de presidir la Comisión Gallega de Protección Civil, Rueda eludió fijar un plazo para culminar los contactos, que se intensificaron en los últimos días y continuaron durante el fin de semana, pero admitió que Galicia está "al final del proceso". En este contexto, llamó a todas las partes implicadas a trabajar "con rigor y prudencia".
Por su parte, comprometió que la Xunta trabajará "hasta el final" para conseguir una fusión "paritaria e igualitaria" como pide "casi todo el mundo" excepto el PSOE. "Lo hicimos desde el principio y hasta el final trabajaremos con ese objetivo que defiende la mayoría social de Galicia", aseveró. "Si es posible y tenemos éxito nos felicitaremos todos, si no lo es, cada uno tendrá que explicar su papel, los que se opusieron deberán decir por qué", añadió, a renglón seguido, el conselleiro, quien reconoció que, pese a los contactos del fin de semana, no se encuentra "más optimista".
En todo caso, insistió en que el Gobierno que preside Alberto Núñez Feijóo seguirá trabajando "hasta el final" para que Galicia "mantenga sus cajas y su obra social". Al respecto, Rueda volvió a pedir al PSdeG, "que se bajó del tren de la fusión" puesto en marcha "por la Xunta", que no haga "esfuerzos para que descarrile".
Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:
O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, avanzou que as caixas galegas accederon ante a Xunta a iniciar o proceso de fusión que os Consellos de Administración votarán antes do vindeiro 6 de abril. É un paso máis que se concreta nunha decisión conxunta do presidente de Caixanova e do director xeral de Caixa Galicia formalizada por escrito tras a reunión desta mañá coa Xunta de Galicia: formalizan a súa disposición a iniciar oficialmente os contactos para analizar a integración por vía de fusión e sometela aos seus respectivos Consellos de Administración antes do próximo 5 ou 6 de abril, anunciou Feijóo nunha comparecencia ante os medios de comunicación.
O mandatario autonómico resaltou que con esta decisión, explicitada por escrito polos máximos responsables das caixas, as entidades financeiras abren oficialmente as conversas para materializar unha fusión que a Xunta e que elas mesmas recoñecen como unha fusión posible, e que os sindicatos, os empresarios e as forzas políticas vimos apoiando explicitamente. É dicir as caixas inician oficialmente un proceso para negociar unha fusión viable e posible, malia que aínda, sen dúbida, queda moito traballo, engadiu Feijóo sinalando que o fan, co respaldo da inmensa maioría política e social de Galicia.
Galicia mantén aberta a posibilidade de fusión porque a inmensa maioría social e política está traballando por ela; e Galicia mantén aberta a posibilidade de fusión porque as caixas teñen a vontade expresada por escrito polos seus máximos responsables para conseguila, expresada esta mañá de forma oficial ante a Xunta de Galicia, reafirmou o mandatario autonómico.
O presidente galego lembrou, ademais, que esta decisión foi tomada despois dunha xuntanza intensa e construtiva na que, dixo, o servizo de Galicia foi o fío condutor e logo de que, nestes últimos meses a inmensa maioría de Galicia traballamos activamente para que esa ambición colectiva se fixera realidade, a través dun intenso camiño de traballo rigoroso e cheo de responsabilidades para acadar ese obxectivo.
Grazas a ese traballo conseguimos que se sumaran a ese camiño, en primeiro lugar, o Banco de España, que admitiu como posible a fusión que defendiamos a maioría política e social de Galicia e, en segundo lugar, as dúas caixas de aforro que dixo, pese aos recelos, recoñeceron que a opción da fusión é igualmente posible.
O presidente galego sinalou que este acordo se produce despois de terse reunido, ao longo do día, cos responsables das caixas de aforro galegas, co presidente de Caixanova e co director xeral de Caixa Galicia e adiantou que está a contactar cos representantes dos partidos políticos, cos sindicatos e representantes empresariais e que tamén mantivo conversas co Banco de España na xornada.
Alberto Núñez Feijóo argumentou que Galicia precisaba que as entidades financeiras despexen e clarexen o seu camiño neste proceso de reordenación de concentración financeira e que durante todo este tempo a Xunta en permanente contacto coas caixas de aforro galegas e co Banco de España, pretendeu traballar alleo ao ruído e ao rumor para coñecer que posibilidades se pechaban e se abrían para Galicia no novo mapa financeiro.
Un traballo prudente, rigoroso e de responsabilidade cunha convición: que Galicia debía permanecer no mapa financeiro español ben con dúas caixas se era posible; ou ben, no seu defecto cunha caixa se Galicia reunía as condicións que llo permitiran.
Feijóo lembrou, ademais os dous criterios que debían marcar irrenunciablemente o futuro, dous criterios, aseverou, que o Goberno galego, os tres partidos con representación parlamentaria, os sindicatos, os empresarios e as dúas caixas compartimos: a galeguidade, é dicir que Galicia seguira presente no mapa financeiro español; e a solvencia, é dicir, dixo, que a nosa presenza no mapa financeiro español fora tecnicamente viable.
E a vista dos datos obxectivos, á vista dos números concluímos que as dúas caixas galegas, nun escenario de concentración financeira non podían permanecer inmóbiles e tiñan que participar neste proceso de integración e de agrupación de entidades, indicou.
Por último, o presidente da Xunta remarcou que co acordo acadado hoxe, se empeza unha nova etapa que nos pode levar a esa fusión ansiada de ter unha gran caixa galega e que Galicia permaneza no mapa financeiro de España.
Ese é o obxectivo da reunión e eu quero agradecerlle aos directivos das caixas que inicien este compromiso, que o poñan en contacto antes do día 6 de abril, como data tope, aos seus Consellos de Administración e que, unha vez autorizado polos Consellos de Administración, os contactos necesarios para unha fusión se poidan celebrar e poidamos chegar ao porto que todos esperamos: que é o porto de conseguir unha gran caixa galega, asegurou.
Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación del BNG:
O portavoz do BNG no Congreso dos Deputados, Francisco Jorquera, asegurou en rolda de prensa que o anuncio de conversas oficiais entre Caixanova e Caixa Galicia para explorar un proceso de fusión feito polo presidente da Xunta de Galiza é un paso positivo, é un primeiro paso, pero non suficiente.
Neste sentido, Francisco Jorquera subliñou que a Xunta de Galiza ten que seguir tutelando este proceso de conversas para que se concrete no que é imprescindíbel para o País: unha gran caixa galega, paritaria, equilibrada, ao servizo da economía produtiva e que manteña o seu carácter social.
Para iso, o portavoz do BNG no Congreso dos Deputados asegurou que lograr ese obxectivo depende de dous piares. En primeiro lugar, Jorquera referiuse á necesidade de lograr unha gran caixa galega como resultado da integración paritaria e equilibrada das dúas actuais.
E en segundo lugar, subliñou que resulta imprescindíbel que os poderes públicos galegos teñan instrumentos para asegurar a democratización das caixas, para asegurar o seu carácter social e o seu vencello coa economía produtiva do país. A este respeito, volveu a demandarlle ao Goberno Central que retire o recurso de inconstitucionalidade contra a Lei Galega de Caixas de Aforros.
Francisco Jorquera lembrou que dende o 4 de agosto de 2009 o BNG posicionouse claramente a favor da integración das caixas de aforros nunha gran caixa de aforro para asegurar que os seus centros de decisión quedasen en Galiza e que o aforro dos galegos e galegas non se expatríe a outras partes do Estado.
Por outra parte, Francisco Jorquera asegurou que o presidente da Xunta mantivo informado ao portavoz nacional do BNG, Guillerme Vázquez, do acordo acadado no día de hoxe.
Por último, o deputado nacionalista subliñou que o único que moveu ao BNG en todo este proceso non é conseguir cotas de poder, senón asegurar a galeguidade das caixas, que sigan mantendo a súa natureza social e vinculadas coa economía produtiva.